Als je je langer dan zes maanden op Bonaire blijft, dan moet je je inschrijven bij burgerzaken. Dit kan je doen nadat je werk-/verblijfsvergunning (verklaring van rechtswege) is goedgekeurd door de IND. Als je bent ingeschreven krijg je een afspraak om je Bonairiaanse identiteitsbewijs (sedula) op te halen.
De afdeling Burgerzaken van het openbaar lichaam Bonaire is verantwoordelijk voor de Basisadministratie persoonsgegevens (de PIVA), voor de 'registers van de burgerlijke stand' en voor de organisatie van de verkiezingen. Daarnaast is Burgerzaken ook verantwoordelijk voor o.a. het verstrekken van paspoorten, identiteitsbewijzen (Sedula en rijbewijs) en diverse uittreksels.
Verder verdient het de voorkeur om een afspraak te maken bij burgerzaken, aangezien men dan sneller geholpen kan worden
Ga naar de website van Burgerzaken
Adres: Kaya Neerlandia 40
Telefoon: +5997155330
E-mail: info@bonairegov.com
Maandag: 08:00 - 15:00 uur
Dinsdag: 08:00 - 15:00 uur
Woensdag: 08:00 - 15:00 uur
Donderdag: 08:00 - 15:00 uur
Vrijdag: Gesloten
Fundashon Mariadal
Kaya Soeur Bartola,
Kralendijk,
Caribbean Netherlands
(tel) (+599) 715 8900